Markkinointi on yhteispeliä

21.02.2023

Heidi Uskaure

Abstratki kuva markkinoinnin väreistä

Yhteistyö on avain menestykseen

Mietipä, millainen lopputulos syntyy, jos joukkue sinkoilee sinne tänne ilman selkeää suuntaa tai tavoitetta? Toisinaan voidaan tuurilla onnistua, mutta aika usein mennään ryminällä metsään tai vähintään muutaman mutkan kautta sinne päin. Asiakas on oman toimintansa asiantuntija ja tuntee yrityksensä kuin omat taskut. Kuka voisi siis olla parempi henkilö osoittamaan markkinointitiimille suuntaviivat, millaiseksi markkinointi muodostuu? Asiakas onkin tässä kohtaa avainasemassa, vaikkei aina sitä tajuaisikaan.

Aina ei tarvitse tietää, mitä haluaa, mutta jos tietää, mitä haluaa markkinoinnilla saavuttaa, on se jo iso ohjenuora markkinointitiimille. Etenkin yhteistyön alussa tämän merkitys korostuu, kun opetellaan vasta tuntemaan toista. Tykkäätkö tästä vai mitä jos mennäänkin vähän enemmän tähän suuntaan? Tukeeko tämä arvojasi vai pitäisikö vielä viilata toisenlaiseksi? Mitä pidempään yhteistyö jatkuu, sitä paremmin markkinointitiimi pääsee sisälle yrityksesi ytimeen ja voi toteuttaa juuri sinun näköistäsi markkinointia.

Muista siis seuraavan kerran, kun pyyhkäiset markkinointitoimistosi viestin puhelimen ruudulta pois häiritsemästä tai lyöt kiireisenä hetkenä luurin korvaan, että vain sinun panoksellasi markkinoinnista tulee täysipainoista ja taatusti yrityksesi toimintaa edistävää. Kun markkinointia on luomassa kokonainen joukkue ja sitä johtamassa on sinun sisäpiirin tietosi alastasi ja yrityksestäsi, saat markkinoinnillesi sen nosteen, jonka haluatkin!